Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Spacer Ścieżką w Obłokach    Branna

Branna

Czechy
Czechy, Branná

Kilka tygodni temu zostaliśmy zaproszeni przez znajomych z Foto Podróże BPE do wspólnego wyjazdu do Czech. Celem wyprawy był Sky Walk, czyli Ścieżka w Obłokach znajdująca się niedaleko Śnieżnika.

#PRZYGOTOWANIA
Tym razem nasze przygotowania ograniczyliśmy do wyboru terminu, który przypadł w trakcie długiego czerwcowego weekendu oraz wyboru miejsca noclegowego, które zarezerwowaliśmy przez booking.com. Wybraliśmy Penzion Lipuvka.

#PODRÓŻ
Swoją podróż rozpoczęliśmy o poranku 16 czerwca, niestety pogoda nie dopisywała i padał deszcz. Prognozy na weekend również nie były obiecujące. Z uwagi na niedużą odległość podróż odbyliśmy samochodem, a granicę przekroczyliśmy w Głuchołazach. Jazda upłynęła bardzo szybko, a w międzyczasie pogoda się trochę poprawiła.

#BRANNA
Pierwszym przystankiem w drodze na Sky walk była niewielka wieś Branna, znajdująca się kilka kilometrów za Jesenikiem. W Brannej jest zamek Kolstejn, który planowaliśmy zwiedzić. Niestety udało nam się go obejrzeć tylko z zewnątrz. Pierwsza wzmianka o zamku pochodzi z 1325 roku. Nieopodal zamku mieści się kościół św. Michała Archanioła z 1614 roku. Obok kościoła stoi klasycystyczny budynek z 1784 roku, w którym aktualnie mieści się plebania. W centralnym miejscu wsi znajduje się ratusz z początku XX wieku oraz fontanna. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy w dalszą drogę, a na dobrą kawę zatrzymaliśmy się kilka kilometrów za Branną w Penzionie pod Trojkamen. Polecam dobre ciastka, które mieli w ofercie.

Pełna relacja znajduje się na oficjalnym blogu: