Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Śląsk Opawski    Obszar umocnień Darkovice-Hlucin
2017

Obszar umocnień Darkovice-Hlucin

Czechy
Czechy, Darkovice

Po udanej wycieczce na czeski Sky Walk postanowiliśmy zwiedzić Śląsk Opawski. Znajduje się tam kilka interesujących zamków i pałaców oraz miasto Opava, które niewątpliwie jest perełką w tej okolicy. Zaplanowaliśmy jednodniowy wyjazd, który odbyliśmy 1 lipca.
Nie robiliśmy specjalnych przygotowań w tym celu, jedynie w internecie wyszukaliśmy atrakcje znajdujące się w tym miejscu. Korzystaliśmy również z portalu Trip Advisor.

#PODRÓŻ
Do Opavy pojechaliśmy samochodem, gdyż z Górnego Śląska jest tutaj bardzo blisko. Pogoda na ten dzień zapowiadała się w tzw. kratkę, prognozy były różne. Przejazd upłynął szybko i w godzinę byliśmy przy pierwszej atrakcji.

#OBSZAR UMOCNIEŃ DARKOVICE-HLUCIN
Obszar umocnień Darkovice-Hlucin to zespół 4 bunkrów przeciwpiechotnych: Orla, Oboru, Alej oraz Stipky. Do tego dochodzi jeszcze jeden lżejszy obiekt Ropik. Na miejsce dotarliśmy około 9:30, niestety w soboty wstęp był od 11, więc porobiliśmy trochę zdjęć z zewnątrz i pojechaliśmy dalej.
W okolicy bunkrów stoi kilka czołgów, a całość robi ciekawe wrażenie. Jeden z obiektów wyposażony jest w oryginalne uzbrojenie.
Z tego miejsca ruszyliśmy w stronę Kravare, po drodze minęliśmy kilka bunkrów należących do obszaru umocnień.