Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Sardynia (listopad 2016)    Sardynia

Włochy
Włochy, Cagliari

#PRZELOT I HOTEL
Postanowiliśmy z żoną spędzić kilka dni w listopadzie na Sardynii. Udało się znaleźć w miarę tanie połączenie linią Ryanair z Krakowa, ale nie było to takie proste, gdyż po sezonie jest bardzo mało połączeń lotniczych. Nocleg zarezerwowaliśmy w Cagliari przez Booking z opcją anulowania rezerwacji do około 2 tygodni przed terminem. I tutaj zaczęły się schody, najpierw została pobrana płatność za nocleg z karty, a dzień później skontaktował się z nami obiekt, że zamykają i musimy anulować rezerwację bez pobierania opłaty (w momencie, gdy zostało 2h do bezpłatnego anulowania przez nas). Ostatecznie udało się wynająć przyjemny B&B 10 minut jazdy autem od Cagliari, w trochę wyższej cenie niż pierwotny, jednakże Booking stanął na wysokości zadania i po przyjeździe zwrócił różnicę. Wspomniany B&B to Gentarrubia w miejscowości Capoterra. Położony lekko na uboczu w dzielnicy domków jednorodzinnych. Wskazane wynajęcie samochodu z uwagi na dojazd, niemniej obiekt oferuje możliwość bezpłatnego parkowania przy posesji. Na terenie B&B znajduje się basen zewnętrzny, jednakże nam nie dane było z niego korzystać. Obsługa bardzo przyjemna, osoba na recepcji znała angielski, pokoje codziennie sprzątane, łazienka była dostępna w pokoju, który był urządzony z gustem. Do dyspozycji w cenie były śniadania, całkiem smaczne w stylu europejskim, do wyboru pieczywo, owoce, nabiał, wędliny. W obiekcie znajdowało się płatne wifi, które ostatecznie okazało się być bezpłatne.
(postaram się niebawem dodać więcej opisu oraz fotografii z podróży)

#WYNAJĘCIE AUTA
Nasz pobyt na Sardynii zaczął się w Cagliari, do którego przylecieliśmy 8 listopada w godzinach popołudniowych, pogoda była przeciętna, temperatura wyższa niż w Polsce (około 14 stopni). Wynajęliśmy auto, białego Fiata 500 w firmie Sicily by Car. Była to najtańsza opcja, przy wzięciu pełnego ubezpieczenia była wymagana jedynie kaucja paliwowa 200E, a koszt wynajmu na 4 dni z ubezpieczeniem nieznacznie przekroczył 100E.

#CAGLIARI
Z lotniska udaliśmy się na kwaterę, przepakowaliśmy i wróciliśmy do Cagliari pozwiedzać miasto. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Plażę Poetów (Spiaggia del Poetto), która ciągnie się przez kilka kilometrów we wschodniej części miasta, niestety przyjechaliśmy tam chwilę po zmroku, a dodatkowo bardzo chłodny i porywisty wiatr spowodował, że nie zostaliśmy tam zbyt długo i udaliśmy się do centrum. Auto zostawiliśmy na parkingu w okolicy mariny, parking płatny do godziny 20:00 koszt około 1,5E za godzinę. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy około 18:30, warto to odnotować, gdyż większość restauracji o tej porze była zamknięta, a ich otwarcie było zaplanowane na 19:30-20:00. Cagliari położone jest na niewielkich wzgórzach, a w samym centrum wiją się wąskie i urokliwe uliczki. My byliśmy tam po sezonie, który trwa tam do końca października, w związku z tym było bardzo pusto. Ruch na uliczkach rozpoczął się dopiero około 20:00 po otwarciu się restauracji. Jako ciekawostkę należy wspomnieć fakt, iż nie uświadczyliśmy tam muzułmanów, którzy są bardzo liczni w Europie południowej. Udało nam się znaleźć przyjemną restaurację, która serwowała smaczną pizzę. Ceny były przystępne, natomiast co ważne trzeba pamiętać, że Włosi doliczają często opłatę za tzw. serwis oraz nakrycie (coperto), które w godzinach wieczornych może być droższe. Nie znaleźliśmy tej pozycji w menu, jednakże został nam doliczony serwis 4E oraz coperto 5E.

Pełna relacja na moim oficjalnym blogu: