Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Sardynia (listopad 2016)    Sardynia (listopad 2016 - PÓŁNOCNO WSCHODNIA SARDYNIA)
2016

Sardynia (listopad 2016 - PÓŁNOCNO WSCHODNIA SARDYNIA)

Włochy
Włochy, Palau

#PÓŁNOCNO WSCHODNIA SARDYNIA

11 listopada (piątek) postanowiliśmy pojechać na północny wschód wyspy do miasteczka Palau. Była to najdłuższa droga podczas naszego pobytu. Część trasy pokonaliśmy tą samą autostradą, co dzień wcześniej. Po drodze do Palau przejeżdżaliśmy przez miasto Tempio Pausania. Znajduje się ono na wzgórzu, zarówno droga do miasta oraz z miasta jest bardzo kręta. W naszym mniemaniu była to najbardziej kręta droga jaką mieliśmy okazję podróżować. Palau to kolejne typowe włoskie miasteczko położone na niewielkich wzgórzach z krętymi wąskimi uliczkami, ale ma w sobie coś, czego nie było wcześniej. Jest tam port, z którego pływa prom (zabierający również samochody) na wyspę La Maddalena. Znajduje się tam wiele innych mniejszych wysp i wysepek. Na jednej z nich o nazwie Budelli znajduje się różowa plaża (Spiaggia Rosa). Oczywiście było już po sezonie i nie było możliwości popłynięcia na tę plażę. W Palau udało nam się znaleźć czynną restaurację i zjeść niedrogi obiad, ale jego jakość pozostawiała wiele do życzenia. Z Palau pojechaliśmy do Porto Cervo, to tzw. miejscowość VIPów, za którymi w sezonie biegają paparazzi. Znajduje się tam marina na luksusowe jachty, niewielki piękny kościółek Stella Maris, w którym znajdują się dwie chrzcielnice zrobione z wielkich muszli z wysp Polinezji.

Ogromną atrakcją jest ulica z butikami znanych projektantów jak Dior, Gucci i innych. Podczas naszego pobytu wszystkie butiki były zamknięte a miasteczko opustoszałe.

Z Porto Cervo pojechaliśmy na szmaragdową plażę księcia (Spiaggia del Principe). Niestety parking był zamknięty i trzeba było zostawić auto dziko. Droga z parkingu na plażę jest bardzo kręta, wąska i stroma, przypomina szlak tatrzański. Czas dojścia do plaży to około 8 minut. Osoby z dziećmi lub z wózkami miałyby problem.

Wyobraźcie sobie to uczucie, kiedy jesteście na plaży, nie ma na niej żadnych ludzi. piasek jest nieskażony ludzką stopą, a jedyne ślady na nim to te Wasze