Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Sardynia (listopad 2016)    Sardynia (listopad 2016 - PÓŁNOCNO ZACHODNIA SARDYNIA)
2016

Sardynia (listopad 2016 - PÓŁNOCNO ZACHODNIA SARDYNIA)

Włochy
Włochy, Alghero

#PÓŁNOCNO ZACHODNIA SARDYNIA
10 listopada (czwartek) postanowiliśmy pojechać na północny zachód wyspy. Naszym celem była Grota Neptuna (Grotta di Nettuno) znajdująca się w okolicy Alghero. Z Cagliari pojechaliśmy na północ autostradą w stronę Sassari, ruch umiarkowany, a im dalej na północ to było mniej aut. Grota znajduje się w bardzo pięknym miejscu i jest widoczna również od strony morza. Schodzi się do niej po krętych schodach. I wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że nie odrobiliśmy zadania domowego – grota jest czynna do końca października. Przejechaliśmy blisko 300km i pocałowaliśmy klamkę. Trochę szkoda, w przeciwnym wypadku pojechalibyśmy całkiem na północ wyspy, gdzie znajduje się piękna plaża Spiaggia della Pelosa.

Postanowiliśmy obrać kierunek w stronę powrotną, ale wybrzeżem. Przyzwyczailiśmy się już do krętej drogi na klifach, ale mimo wszystko widoki zapierały dech w piersiach. Taka droga zaczyna się już od samego Alghero aż do Bosa Marina. Pogoda była lepsza niż poprzedniego dnia, co prawda było trochę chłodniej, ale deszcz nie był już taki intensywny. Bosa Marina to mała miejscowość turystyczna z niewielką mariną i ładną plażą zwaną rodzinną. Jest umiejscowiona w niewielkiej zatoce, plaża jest piaszczysta i szeroka, woda ciepła i spokojna, piasek ma ciemną barwę, która wynika z rozkruszonych skał wulkanicznych.

Niestety po sezonie ze świecą w ręku można znaleźć czynne restauracje czy bary, w których można by zjeść obiad. My niestety musieliśmy ratować się zakupami w miejscowym sklepie. Z Bosa Marina pojechaliśmy dalej na południe, niedaleko Oristano znajdowała się główna atrakcja zaplanowana na ten dzień, była nią tzw plaża kwarcowa (Spiaggia Is Arutas) słynąca z ziaren kwarcu, które przyjmują kolory różowe, zielone oraz białe.

Oczywiście dotarliśmy tam już w okolicach zachodu słońca. Plaża była piękna, ale nie zrobiła na nas aż takiego wrażenia jak opisywał przewodnik.

Chwilę po zachodzie słońca udaliśmy się w stronę tzw. Tharros, ruin antycznych, obok których znajduje się niewielką wieża oraz latarnia, jednakże było już ciemno. Wrażenie natomiast zrobił widok na zatokę Golfo di Oristano. Stąd już kierowaliśmy się na kwaterę.

Pełna relacja na oficjalnym blogu: