Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Irlandia (maj 2016)    Powrót (Belfast International Airport)
2016

Powrót (Belfast International Airport)

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Belfast

#POWRÓT
Powrót do Polski mieliśmy zaplanowany na niedzielny poranek. Nie było żadnych problemów z oddaniem auta, wjechaliśmy na firmowy parking, a kluczyk wrzuciliśmy do skrzynki w biurze. Auto przed oddaniem trzeba było zatankować i tutaj pojawił się problem. Stacje benzynowe nie są całodobowe jak w Polsce. W niedzielny poranek wszystko było pozamykane. Udało nam się znaleźć czynną stację dopiero kilka kilometrów przed lotniskiem.

W sumie w Irlandii byliśmy od poprzedniej niedzieli. Przejechaliśmy około 2200km. Dzięki temu, że mieliśmy auto z silnikiem diesla spalanie było całkiem niewielkie. W trakcie naszego pobytu cena litra ropy oscylowała w granicach 1,1E, a w części brytyjskiej około 1 funt. Do ruchu lewostronnego można się bardzo szybko przyzwyczaić. Poza dwoma przygodami z krawężnikiem nie miałem już więcej problemów. Po 4-5 dniach odważyłem się nawet wyprzedzać w ruchu lewostronnym. Ludzie są pomocni, szczególnie na prowincji. W przypadku rezerwacji noclegów sugeruję, aby noclegi wybierać w różnych częściach wyspy w celu uniknięcia jazdy w tam i z powrotem. Irlandia jest dosyć dobrze oznakowana, ale warto mieć ze sobą GPS, bardzo to ułatwia poruszanie się. Niestety bez samochodu ciężko dotrzeć tam do ciekawszych atrakcji jak Wicklow czy klify. Polecam dokładnie zapoznać się z ofertą różnych biur wynajmujących samochody. Z doświadczenia rodziny, która tam mieszka od dawna najlepsza pogoda na zwiedzanie jest w maju, ale do sierpnia powinna się w miarę utrzymać.

Irlandia bardzo nas urzekła, myślę, że w przyszłości wrócimy tutaj jeszcze, ponieważ zostało nam wiele miejsc, gdzie nie zdążyliśmy dotrzeć.