Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Śląsk Opawski    Radun

Czechy
Czechy, Raduň

#RADUŇ
Z Kravare pojechaliśmy 10km dalej do malutkiej miejscowości Raduń. Zostawiliśmy auto na parkingu znajdującym się przed kościołem.
Po drugiej stronie ulicy naprzeciw świątyni znajduje się charakterystyczny żółty budynek. Niestety nie udało nam się znaleźć informacji co jest wewnątrz. Obiekt był zamknięty, z zewnątrz widać było, że remont prawdopodobnie był finansowany ze środków unijnych.
Warto również wejść do znajdującego się tutaj kościoła Najświętszej Trójcy, który pochodzi najprawdopodobniej z początku XVII wieku. Większość wyposażenia świątyni pochodzi z XIX wieku.

Z kościoła udaliśmy się na niewielkie wzgórze znajdujące się nieopodal, na którym stoi piękny renesansowy pałac rodziny Larischów. Bilet normalny kosztuje 110 koron, my natomiast nie planowaliśmy zwiedzania.
Nieopodal zamku mieści się oranżeria, do której bilet kosztuje 30 koron.

Obok zamku jest park w stylu angielskim oraz niewielkie jeziorko.