Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Włochy Północne (Mediolan, Florencja, Wenecja, Werona)    Mediolan wieczór
2017

Mediolan wieczór

Włochy
Włochy, Milan

Odkąd podróżujemy to zawsze chcieliśmy zwiedzić północne Włochy. Taka okazja nadarzyła się w te wakacje, gdy podczas ich planowania udało się kupić tanie bilety z Krakowa do Mediolanu. Od tego momentu rozpoczęliśmy szczegółową procedurę planowania całego wyjazdu :-)

#PRZYGOTOWANIA
Wyjazd zaplanowany został na 8 dni, tak wychodziło najtaniej. Za przelot Kraków – Mediolan Malpensa linią Easyjet zapłaciliśmy około 130zł na osobę w obie strony. W drugiej kolejności należało zaplanować miasta, które odwiedzimy. Nasz wybór padł na Mediolan, Florencję, Wenecję oraz Weronę. W tej części relacji skupię się wyłącznie na Mediolanie, ponieważ ilość tekstu i zdjęć byłaby zbyt duża. Po wybraniu miast zarezerwowaliśmy noclegi przez booking.com, a następnie przejazdy pociągiem pomiędzy miastami.
Po wyborze miejsc, które odwiedzimy zakupiłem mapy i przewodniki sprawdzonego wydawnictwa Express Map. W naszym posiadaniu znalazły się mapy Mediolanu oraz Wenecji (2w1) oraz przewodniki po Włoszech Północnych i Toskanii (3w1). Mapa Florencji była dostępna na mapie Włoch Północnych i Toskanii. Niestety wydawnictwo nie posiada osobnej mapy Florencji ani Werony. Mapę Werony otrzymaliśmy od właścicieli naszego B&B.

#PODRÓŻ
Wylot z Krakowa mieliśmy zaplanowany na czwartkowe popołudnie. Przyjęliśmy, że chcemy być 2h przed czasem i dodaliśmy godzinę na wszelki wypadek, gdyby coś się przydarzyło na trasie. Nie jestem specjalnie przesądny, ale wylot w dniu 13 lipca dał nam się mocno we znaki. Problemem był wypadek na autostradzie A4 w okolicy Mysłowic, gdzie ciężarówka zderzyła się z autokarem, niestety cała autostrada została zablokowana w stronę Krakowa. My utknęliśmy w okolicy 4-5 km zatoru i jednocześnie około 1,5km od najbliższego zjazdu, który pozwoliłby nam go ominąć. Niestety korek był na tyle duży, że momentalnie nawet pas awaryjny był zablokowany. Po chwili pomknęły służby ratunkowe. Bardzo mozolnie posuwaliśmy się do przodu, dzięki temu, że niektórzy kierowcy zjeżdżali właśnie tym zjazdem. Ostatecznie straciliśmy w tym miejscu co najmniej godzinę, ale na lotnisku byliśmy na czas. Podróż minęła już spokojnie. Przelot trwał mniej niż 2h, a z Malpensy do Mediolanu pojechaliśmy autokarem Terravision. Bilety można kupić na miejscu lub online. My kupiliśmy online w kwocie 8E normalny oraz 5E ulgowy. Terravision dojeżdża w Mediolanie do stacji kolejowej Milano Centrale. O 20 byliśmy na miejscu, a stąd do naszego hotelu mieliśmy spacerem około 20 minut.

#HOTEL
W Mediolanie podczas wyjazdu spędziliśmy dwie noce, pierwszą po przyjeździe oraz ostatnią przed wyjazdem. Pierwotnie mieliśmy zarezerwowany ten sam hotel, ale dwa tygodnie przed wylotem na pierwszą noc udało nam się znaleźć inny tańszy hotel. Nasz wybór padł na Euro Inn B&B znajdujący się przy Via Varanini. Ogólnie spacer z dworca Milano Centrale zajął nam jakieś 15-20 minut. Dzielnica w której mieści się obiekt jest raczej spokojna. Za jedną noc dla 3 osób zapłaciliśmy 55E + podatek miejski 2E na osobę. Sam pensjonat to nic szczególnego, ale cenowo był bardzo przystępny, dlatego zdecydowaliśmy się tutaj zanocować. Recepcjonista, który nas przyjął mówił po angielsku. Pokój, który otrzymaliśmy znajdował się na 4 piętrze, na szczęście była winda. Pomieszczenie było małe, częściowo już na poddaszu, przez co powierzchnia była ograniczona pochyłymi ścianami. Niestety nie było klimatyzacji, ale na szczęście był wiatrak i duży balkon. Łazienka była niewielka, a kabina prysznicowa mikroskopijnej wielkości. Jeśli chodzi o czystość, to była przeciętna. Plusem było śniadanie w cenie noclegu.

#WIECZORNY MEDIOLAN
Po zameldowaniu postanowiliśmy przejść się po okolicy, a ostatecznie doszliśmy do Piazza del Duomo, czyli głównego placu w Mediolanie, który mieścił się około 4km od naszego pensjonatu. Początkowo szliśmy ulicą Via Giulio e Corrado Venini, a następnie Via Luigi Settembrini i Via Lazzaretto. Na końcu tej ostatniej dotarliśmy do ciekawego parku Giardini Publici Indro Montanelli, w którym znajduje się Planetarium i Muzeum Historii Naturalnej. Przez park przechodziliśmy już po zmroku i to był błąd. Samo miejsce jest bardzo ładne, ale zostaliśmy „napadnięci” przez gang komarów. Po 5 minutach byliśmy pogryzieni z każdej możliwej strony. Komary był naprawdę brutalne, nawet w polskich parkach tak mocno nie gryzą.
Z parku skierowaliśmy się w Via Alessandro Manzoni, którą dotarliśmy do Opery La Scala. Via Alessandro Manzoni rozpoczyna się łukiem Archi di Porta Nuova.
Przy La Scali znajduje się plac Piazza della Scala, a na jego środku stoi pomnik Leonarda da Vinci. W jego południowym rogu znajduje się wejście do słynnej galerii Vittorio Emanuele II, która powstała w II połowie XIX wieku. Galeria zbudowana jest na planie krzyża, a jej wyjścia skierowane są na północ, południe, wschód i zachód.
Z galerii przeszliśmy na Piazza del Duomo, gdzie mieści się katedra Narodzin św. Marii w Mediolanie. Po zrobieniu zdjęć rozpoczęliśmy powrót do pensjonatu. Nieopodal katedry minęliśmy Basilica di San Carlo al Corso z połowy XIX wieku. Kawałek dalej przy Piazza S. Babila dotarliśmy do ciekawej fontanny, a kilkadziesiąt metrów od niej znajdowała się Basilica di San Babila. Z tego miejsca do pensjonatu prowadziła już prosta droga Corso Venezia, później Corso Buenos Aires i dalej Viale Monza. Gdy dotarliśmy do B&B otworzyłem balkon, aby trochę przewietrzyć pokój. Niestety zaczęło się błyskać, a w nocy była burza, a do rana padał deszcz. Był to jedyny opad podczas całego wyjazdu.

Pełna relacja na oficjalnym blogu: