Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Barcelona (wrzesień 2016)    Pomnik Kolumba, Muzeum Pomysłu i Wynalazków, Narodowe Muzeum Sztuki Katalonii, Muzeum Morskie, Muzeum Historii Barcelony, Muzeum Kultury Światowej
2016

Hiszpania
Hiszpania, Barcelona

#POMNIK KOLUMBA
Niedzielny poranek rozpoczęliśmy tradycyjnie od śniadania przy La Rambla, świeża kawa oraz kanapka z łososiem zaspokoiły głód. O poranku na ulicach pustki, większość restauracji powoli się otwierała. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w marinie oraz znajdującym się nieopodal Pomniku Kolumba. Pomnik ma 60m wysokości, a na jego szczyt można wyjechać bardzo małą windą. Wstęp kosztuje 6E, ale z Barcelona Card otrzymamy 50% zniżki. Myślę, że warto, ponieważ z góry jest piękny widok na miasto oraz marinę.

#MUZEUM POMYSŁU I WYNALAZKÓW (DZIELNICA BARRI GOTIC)
Następnie udaliśmy się wzdłuż mariny w stronę ulicy Via Laietana. Pomiędzy nią a La Rambla mieści się dzielnica Barri Gotic. Znajduje się tam wiele ciekawych obiektów. Naszym celem było Muzeum Pomysłów i Wynalazków, które było jeszcze zamknięte, więc pokręciliśmy się trochę po okolicy. Muzeum jest płatne 8E (z Barcelona Card 20% zniżki). W środku znajduje się wiele ciekawych eksponatów, niektóre z nich są całkowicie absurdalne jak mop z mikrofonem, a niektóre są już produkowane np. różdżka do zmiany kanałów TV.

#NARODOWE MUZEUM SZTUKI KATALONII
Po wizycie w Muzeum Pomysłu pojechaliśmy ponownie do Pałacu Narodowego (obok Magicznej Fontanny). Znajduje się w nim Muzeum Narodowe Sztuki Katalonii. Wstęp kosztuje 12E, natomiast z Barcelona Card wstęp jest darmowy. Darmowe wejście obowiązuje również w pierwszą niedzielę miesiąca. Dotyczy to sporej ilości muzeów w Barcelonie. Szczegółowe informacje można znaleźć w przewodniku przy opisie każdego obiektu, my tradycyjnie korzystaliśmy z przewodnika 3w1 wydawnictwa Express Map. Muzeum Narodowe Sztuki Katalonii podzielone jest na kilka ekspozycji z różnych okresów począwszy od średniowiecza po współczesność. Jeśli ktoś lubi sztukę, to na zwiedzanie proponuję przeznaczyć około 2h. Szybkie przejście muzeum powinno zająć około 1h.

#MUZEUM MORSKIE
Kolejnym etapem było Muzeum Morskie, znajduje się nieopodal Pomnika Kolumba przy La Rambla. Wstęp 5E (w niedzielę po 15 wstęp wolny). Niestety wiąże się to z odstaniem kilku minut w kolejce po bezpłatną wejściówkę. Muzeum jest warte odwiedzenia. Znajduje się tam stała ekspozycja związana z morzem. Wrażenie robi duma hiszpańskiej floty – galera księcia Juana de Austria (replika).

#BARRI GOTIC, MUZEUM HISTORII BARCELONY
Po wizycie w Muzeum Morskim ponownie udaliśmy się do dzielnicy Barri Gotic. Zwiedziliśmy niewielką wystawę w Muzeum Historii Barcelony (wstęp wolny w pierwszą niedzielę miesiąca). Następnie udaliśmy się w stronę Katedry Św. Krzyża i Św. Eulalii (wstęp płatny), ale nie zwiedzaliśmy go z wewnątrz.

#MUZEUM PICASSA, MUZEUM KULTURY ŚWIATOWEJ
Następnym zaplanowanym obiektem było Muzeum Picassa (wstęp 14E, ale w niedziele po 15:00 oraz każdą pierwszą niedzielę miesiąca wstęp wolny). Droga do niego wiodła wąskimi uliczkami, zaciekawił nas jeden bardzo wąski dom. Niestety do obiektu była ogromna kolejka, a późna pora naszej wizyty spowodowała, że nie było już bezpłatnych wejściówek. Pozostanie nam kiedyś wrócić tutaj ponownie. Naprzeciw Muzeum Picassa znajduje się inne muzeum – Muzeum Kultury Światowej. Musiało nam wystarczyć na otarcie łez. Znajduje się w nim ekspozycja z różnych stron świata, a wstęp był bezpłatny.

#PAŁAC GUELLA
Ostatnim celem na niedzielne popołudnie był Pałac Guella znajdujący się w bocznej uliczce odchodzącej od La Rambla (Wstęp wolny w pierwszą niedziele miesiąca). Niestety byliśmy około 30 minut przed zamknięciem i nie zostaliśmy już wpuszczeni do środka, gdyż wg obsługi nie zdążylibyśmy zwiedzić tego miejsca. Postanowiliśmy pochodzić sobie trochę po okolicy. W ten sposób trafiliśmy do części muzułmańskiej (okolice Rambla del Raval). Znajduje się tam szeroki deptak, na którym rozłożonych jest wiele restauracyjek. Ciekawostką był niewielki monument przedstawiający kota. Niedzielny wieczór spędziliśmy miło w przyjemnej knajpce Luzia przy La Rambla, serwującą przepyszne sushi. Była to nasza trzecia rocznica ślubu, więc należało ten dzień zakończyć z przytupem

Pełna relacja na oficjalnym blogu: