Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Rzym (listopad 2014)    Dzień 3 (Bazylika św. Jana na Lateranie, Piazza Barberini, Circus Maximus, Piazza della Repubblica)

Włochy
Włochy, Rzym

#PIAZZA BARBERINI
Trzeciego dnia pogoda się zmieniła, niestety słońce zniknęło i pojawił się deszcz. Na szczęście nie padało mocno i można było spacerować, ale od czasu do czasu pojawiał się przelotny opad. Nie wzięliśmy parasoli, ale właściciel Vatican Town miał kilka sztuk na stanie i odstąpił nam. Swoje kroki skierowaliśmy w okolice głównego dworca kolejowego Termini, gdyż zwiedzanie miasta rozpoczynaliśmy właśnie z tego miejsca. Zdecydowaliśmy się na spacer pieszo, więc ponownie przechodziliśmy koło Zamku św. Anioła oraz Piazza Spagna.
Trzeba przyznać, że spacer był dobrym pomysłem. Z uwagi na pogodę ludzi na ulicach było bardzo mało. Rzucali się w oczy uliczni sprzedawcy, którzy podchodzili co chwilę i pytali „umbrella, umbrella?”. Ci sami sprzedawcy wcześniej podczas ładnej pogody nosili kijki do selfie oraz róże, na siłę wciskając je kobietom. Ale o tym w dalszej części relacji.
Ostatecznie po dłuższym marszu dotarliśmy do Piazza Barberini. Na placu znajduje się Fontana del Tritone.

#PAŁAC WYSTAW (PALAZZO DELLE ESPOSIZIONI)
Z Piazza Barberini skierowaliśmy się w stronę Pałacu Wystaw. Jego budowa miała zmienić Rzym w stolicę sztuki nowoczesnej.
Z pałacem sąsiaduje ciekawa świątynia, do której schodzi się w dół po schodkach od Via Nazionale –Parrocchia Santi Vitale e Compagni Martiri in Fovea. Kościół jest ukryty między zabudowaniami, a środek jest ciekawy.

#PIAZZA DELLA REPUBBLICA
Z Pałacu Wystaw skierowaliśmy się na Plac Republiki (Piazza della Repubblica). Jest to bardzo ciekawe miejsce. Na placu znajduje się rondo brukowane starą kostką, a na jego środku jest Fontanna Najad, przedstawiająca nimfy.

#KOŚCIÓŁ NMP OD ANIOŁÓW (CHIESA DI SANTA DEGLI ANGELI)
Przy Placu Republiki znajduje się świątynia, która jest ostatnim rzymskim projektem Michała Anioła. Wstęp do środka jest bezpłatny.
Ze świątyni skierowaliśmy się w stronę dworca Termini. Przed nim dostrzegliśmy pomnik Jana Pawła II.

#BAZYLIKA MATKI BOSKIEJ WIĘKSZEJ (BASILICA DI SANTA MARIA MAGGIORE)
Po minięciu dworca Termini udaliśmy się do Bazyliki Matki Boskiej Większej, która jest największą świątynią w Rzymie poświęconą kultowi maryjnemu. Wstęp do środka jest bezpłatny i warto tam zajrzeć. Środek jest niesamowity. Wewnątrz znajduje się płyta nagrobkowa Giovanniego Berniniego – jednego z największych włoskich architektów.

#PIAZZA VITTORIO EMANUELLE II
Kolejnym punktem tego dnia był plac Piazza Vittorio Emanuelle II, na którego środku stoi Brama Magiczna (Porta Magica). Znajdują się na niej znaki kabalistyczne oraz astrologiczne.

#BAZYLIKA ŚW. JANA NA LATERANIE (BASILICA DI SAN GIOVANNI IN LATERANO)
Z Piazza Vittorio Emanuelle II pospacerowaliśmy w stronę Bazyliki św. Jana na Lateranie, która jest administracyjną siedzibą biskupa Rzymu, czyli papieża. W świątyni przechowywane są czaszki apostołów Piotra i Pawła. W części, w której znajduje się ołtarz ukryto fragment stołu z ostatniej wieczerzy Jezusa. Wstęp do środka świątyni jest bezpłatny.

#CIRCUS MAXIMUS
Z bazyliki skierowaliśmy się w stronę naszego lokum. Niestety, po drodze złapał nas deszcz i schroniliśmy się w Kościele św. Grzegorza Wielkiego. Sama świątynia była zamknięta, ale był dostępny dziedziniec.
Po drodze minęliśmy ponownie Circus Maximus, który jest największym ze starożytnych cyrków. Jego pochodzenie datuje się na VI wiek, a czynny był przez kolejne 1200 lat.
Stąd wzdłuż Tybru dotarliśmy w okolice placu Piazza Farnese, gdzie zjedliśmy obiad w jednej z okolicznych pizzerii. Niestety, nie pamiętam jej nazwy. To był męczący dzień, więc udaliśmy się na odpoczynek.