Geoblog.pl    antekwpodrozy    Podróże    Kijów, Iran, Baku oraz Budapeszt w jednej podróży (wrzesień 2017)    Przelot z Boryspola do Baku
2017

Przelot z Boryspola do Baku

Azerbejdżan
Azerbejdżan, Baku

#LOTNISKO BORYSPOL
Mam nadzieję, że wcześniejsze informacje przedstawiłem w czytelny sposób. Należałoby się z nimi zapoznać przed wyjazdem.
W poprzednim artykule dotyczącym relacji z Kijowa wspomniałem, że na lotnisko w Boryspolu dojechaliśmy autobusem linii Skybus w cenie 80 hrywien od osoby, a autobusy kursują z Dworca Południowego (w godzinach szczytu co 15-20 minut).
Aby wejść do wnętrza terminalu należy przejść przez odprawę bezpieczeństwa znajdującą się przy wejściu. Skanowany jest bagaż oraz każdy wchodzący. Wylot był o 11:40, my dotarliśmy 3h przed odlotem. Godzinę spędziliśmy oczekując na odprawę. Mieliśmy wydrukowane potwierdzenie odbycia odprawy online, ale niestety obowiązkowo należało stawić się przy taśmach oddawania bagażu rejestrowanego, gdyż obsługa drukuje wtedy normalny bilet. Bagaż podręczny, który mieliśmy został zważony. Limit w Azerbaijan Airlines to 10kg oraz 55cm x 35cm x 20cm. Mój plecak przekraczał trochę wymiary (na szczęście gonie sprawdzali), natomiast ważył 12kg. Plecak żony ważył 8kg, więc obsługa przymknęła oko. Podczas ważenia zostaliśmy zapytani o wizy do Iranu, ale ich posiadanie nie było obowiązkowe z uwagi na możliwość wyrobienia na lotnisku. Otrzymaliśmy bilety, przeszliśmy ponownie odprawę bezpieczeństwa oraz paszportową i niebawem siedzieliśmy w samolocie. Airbus A319 był nowiutki. Każdy pasażer miał bardzo dużo miejsca na nogi. Lot do Baku trwał około 3,5h. Po drodze obsługa podała nam obiad, do wyboru były dwa rodzaje posiłków z wołowiną i kurczakiem, wszystko smaczne i podane na ciepło. Lot upłynął nam szybko i w miłej atmosferze.
W Baku wylądowaliśmy około 15:30 czasu miejscowego. Po wyjściu z samolotu udaliśmy się przejściem transferowym na dalszy lot. Oczywiście byliśmy poddani kolejnej kontroli. Gdyby ktoś chciał w trakcie przerwy pomiędzy lotami udać się na miasto to potrzebna jest wiza.
Hala odlotów na lotnisku w Baku im. Heydara Aliyeva jest bardzo ciekawa. Sam port lotniczy został zaprojektowany przez znaną architekt Zahę Hadid. W hali odlotów jest kilka niewielkich restauracji, gdzie można zjeść jakieś ciastko i wypić kawę. Jest jeden wielki sklep z typowymi produktami dla tego typu obiektów, ceny nie są wysokie. Warto wspomnieć, że niedaleko poczekalni są dwa automaty z wodą i kawą w bardzo atrakcyjnych cenach. Za 0,5l wody zapłaciliśmy 1AZN (około 2zł), a kawa była trochę tańsza. Ogólnie planowy wylot mieliśmy na 21:30, więc musieliśmy spędzić na lotnisku ponad 6h. Ostatecznie odlecieliśmy z godzinnym opóźnieniem.
Ciekawostką są kontakty w okolicach foteli w poczekalni, gdzie można podładować telefon.

Pełna relacja znajduje się na oficjalnym blogu: